Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2022

ΣΤΡΙΦΤΟΠΙΤΑ ΜΕ ΚΑΝΕΛΟΖΑΧΑΡΗ.


 Ναι αυτή είναι η αγαπημένη γλυκειά στριφτόπιτα των παιδικών μου χρόνων και φυσικά των δικών μου παιδιών ...  προσπαθώ να μεταλαμπαδεύσω στα  κορίτσια μου τις παιδικές μου αναμνήσεις  ...από το το χωριό της γιαγιά μου .

Έχω αναμνήσεις πολλές από τα καλοκαίρια με την γιαγιά μου στο χωριό της......μας  έφτιαχνε την αγαπημένη μας σπανακόπιτα και πάντα έφτιαχνε περισσότερο ζυμάρι για μας φτιάξει αυτή την γλυκειά στριφτόπιτα ..με κανέλα ψωμάκι μπαγιάτικο ζυμωτό δικό της από τον ξυλόφουρνο στην αυλή της ,ζάχαρη και μερικά καρύδια ,"μια χούφτα μας έλεγε θα βάλω "(δεν είχε πάντα καρύδια δυστυχώς να μας πρόσθεση στην γέμιση )...

Την έψηνε στο φούρνο της στην αυλή με πουρνάρια ...ακόμα θυμάμαι την φωτιά 🔥 με τα πουρνάρια   ...τι θόρυβο έκανε αυτή η φωτιά...🔥,τις κοτούλες🐔 και τις γαλοπούλες να κάνουν βόλτα στην αυλή ,ο κήπος της με τα καλαμπòκια ,οι ντομάτες της ,τα ολόφρεσκα αγγουράκια  και τον γαιδαράκο κάθε τόσο να βγάζει την φωνή του όταν μας έβλεπε, ακομα ηχεί στα  αυτιά μου το δυνατό  "γκάρισμα " του και εμείς με την αδερφή μου να καθόμαστε στο ξύλινο παγκάκι και να περιμένουμε πότε θα βγει το πρώτο ταψί με την στριφτοζαχαροκανελόπιτα να την απολαύσουμε ζεστή ....με την καραμελομένη ζάχαρη και κανέλα και τα καρύδια ..

Φυσικά ..έχω και αναμνήσεις από την μητέρα μου να μας την ετοιμάζει αυτή την πιτούλα με τα χεράκια της και να ψήνει στην δική της γάστρα στην αυλή με ξύλα από το αμπέλι μας..κληματόβεργες....μια πεντανόστιμη πίτα ....ένα γλύκισμα ..που δεν θα ξεχάσω ποτέ πόσο νόστιμη ήταν .....!!!

Αυτό το φύλλο ήταν πεντανόστιμο ψημένο στην γάστρα με την στάχτη πάνω ....Μόνο που μερικές φορές όταν την έβλεπα την μαμά να την σηκώνει με τα χέρια της να πρόσθεση το ταψί και μετά πάλι το σκεπάσει ...φοβόμουνα να μην καεί ..είχε πάνω της αναμένει στάχτη ..

Μέρες τώρα σκεφτόμουνα αν πρέπει να σας δώσω την συνταγή,όμως τα κοριτσάκια μου που την λατρεύουν ιδιαίτερα η μεγάλη μου κόρη...με παρότρυναν  να την ανεβάσω ..."μαμά θα την ανεβάσεις αυτή την πιτούλα στο blog ...την θέλουμε να την έχουμε και εμείς ..από τα χεράκια σου ..."

Πάμε λοιπόν να την ετοιμάσουμε  μαζί ..με λίγα απλά υλικά ...που έχουμε όλοι στα σπίτια μας ..η γιαγιά μου έφτιαχνε το ζυμαράκι με το μάτι ..αλεύρι ,νερό, αλάτι,λάδι ,λίγο ξύδι .Εγώ θα σας δώσω της ποσότητες των μετρημένες σε γραμμάρια .

Το φύλλο είναι από εδώ..

ΥΛΙΚΑ:

  • 500 γρ. αλεύρι  για όλες της  χρήσεις
  • 1 κουταλάκι του  γλυκού όχι γεμάτο αλάτι
  • 6 κουταλιές σούπας ελαιόλαδο 
  • 2 κουταλιές σούπας  ξύδι ή τσίπουρο 
  • χλιαρό νερό όσο πάρει
  • 4_5 κουταλιές αλεύρι και  νισεστέ ανακατεμένο για το άνοιγμα των φύλλων 
ΕΚΤΕΛΕΣΗ:
  • Βάζουμε όλα τα υλικά σε ένα μπολ, ζυμώνουμε ρίχνοντας το χλιαρό νερό όσο πάρει για να γίνει μια ζύμη αφράτη μαλακιά που να μην κολλάει  στα χέρια .
  • Χωρίζουμε τη ζύμη σε 10  κομμάτια - μπαλάκια ανάλογα πόσα φύλλα χρειαζόμαστε.
  • Μετά ρολάρουμε τα  μπαλάκια με το μέσα μέρος  των  χεριών μας και τα λαδώνουμε με ελαφρύ λάδι τα βάζουμε σε ένα λαδωμένο δίσκο και τα αφήνουμε για 30 λεπτά να ξεκουραστούν,σκεπασμένα με μια μεμβράνη λαδωμένη και καθαρή πετσέτα 
  • Μετά  τα ανοίγουμε  φύλλα ανάλογα με το μέγεθος του ταψιού που θα χρησιμοποιήσουμε με την βοήθεια αλεύρου και νισεστέ μαζί ..

ΥΛΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΕΜΙΣΗ:

Ζάχαρη 

καρύδια 

Κανέλα 

ψωμί μπαγιάτικο τριμμένο χωρίς την κόρα μόνο ψύχα 

Ελαιόλαδο για το φύλλο  

ΕΚΤΕΛΕΣΗ:

Σε ένα μπολ προσθέτουμε τα υλικά μας και τα ανακατεύουμε με ένα κουτάλι να ενωθούν τα υλικά μας εκτός από το λάδι .

Ανοίγουμε τα φύλλα μας,λεπτά με τον πλάστη .Διπλώνουμε το φύλλο σχεδόν στην μέση και λαδώνουμε το φύλλο μας και βρέχουμε με τα υλικά της γέμισης,το ρολάρουμε,το στριφογυρίζουμε με τα χέρια μας  και το προσθέτουμε στο ταψί μας δημιουργώντας ένα σαλιγκάρι ...και συνεχίζουμε με τον ίδιο τρόπο για τα υπόλοιπα φύλλα μας .. τέλος την λαδώνουμε και την βρέχουμε με λίγο νεράκι 

Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 200 βαθμούς...για 15 μέχρι να πάρει λίγο χρώμα  ..και έπειτα κατεβάζουμε την θερμοκρασία και συνεχίζουμε το ψήσιμο μέχρι να πάρει ωραίο χρώμα όπως φαίνεται στις φωτογραφίες πιο πάνω .


Καλή επιτυχία  σας εύχομαι!

Ως την επόμενη φορά που θα ετοιμάσουμε μια συνταγή με ζυμαράκι να περνάτε καλά .   
Αν σας αρέσουν οι συνταγές μου μπορείτε να με παρακολουθείτε και στη σελίδα Facebook    Πλάθω ζυμαρακια με τα δυο χεράκια για να βλέπετε  τις καινούριες συνταγές

Δεν υπάρχουν σχόλια: