Πέμπτη 12 Απριλίου 2018

ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙΑ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΘΕΡΑΣ 2





Τρίτη μέρα  του  πάσχα σήμερα ,τα κουλουράκια που έφτιαξα την μεγάλη εβδομάδα ΠΑΣΧΑΛΙΝΑΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙΑ ΜΕ ΓΙΑΟΥΡΤΙ  εξαφανίστικαν. 
Οι μικρές  ήθελαν  πάλι κουλουράκια,  η μαμά  χατίρι δεν χαλάει ...  όμως  είχα  ένα  πρόβλημα,τα  πορτοκάλια δεν ήταν αρκετά για  να  ετοιμάσω  ΤΑ ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙΑ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΘΕΡΑΣ   με φυσικό χυμό πορτοκάλι  και  φυσικά δεν είχα καμία διάθεση να τρέχω  σε μάρκετ ή μανάβικο της γειτονιάς .
Έκανα  μια δική μου προσθήκη λοιπόν ..πρόσθεσα  γάλα  τα  ml από το χυμό πορτοκαλιού που μου έλειπε .
Μια συνταγή από το  παλιό μπλοκάκι  συνταγών  της  μαμά  μου . όπως  έχω πει και πιο παλιά  εκεί έχει  συνταγές 30-40  χρόνων ..Όπως  βλέπετε οι μικρές  μου  στα  πρώτα  τους  χρόνια  πήραν  το  τετράδιο  της  μαμάς  μου, που να τους  χαλάσει χατίρι  η μαμά  μου και  μάθαιναν  τα  πρώτα τους  γράμματα εκεί.. να  ναι  καλά  τα  " αστεράκια μου"στόλισαν το  τετράδιο  συνταγών  της γιαγιάς  τους , με  τα  υπέροχα  γραμματάκια τους .
Μια τέτοια  είναι  και  η σημερινή συνταγή  για  τα  πασχαλινά μας  κουλουράκια ...



Είναι  η συνταγή της συμπεθέρας , πεθερά της  αδερφούλας μου  ..  της κυρίας  Βέρας. 
Την έφτιαχνε  η μαμά  μου  στα  παιδικά  μου χρόνια  και το σπίτι  γέμιζε  μυρωδιές .. Έκανα  μετατροπή  τα  υλικά  σε  γραμμάρια  και ml από  ποτήρι , και πρόσθεσα και γάλα  μιας  και δεν  είχα χυμό από φρέσκο πορτοκάλι να συμπληρώσω  ...  Πάμε να  την  φτιάξουμε  



ΥΛΙΚΑ :
1 και 1/2 κιλού αλεύρι Μυλοι Γεωργανάδων για όλες τις χρήσεις περίπου ανάλογα το μέγεθος των αυγών
6 αυγά μικρά 
250 γρ. βούτυρο
500 γρ  ζάχαρη
120 ml  χυμό  πορτοκάλι φρέσκο 
130 ml γάλα χλιαρό 
1 κουταλάκι γλυκού ξύσμα πορτοκαλιού
1/2 κουταλάκι γλυκού ξύσμα λεμόνι 
1 φακελάκι  μπέικιν πάουντερ
2 βανίλιες -ζάχαρη με  άρωμα  πορτοκάλι
 20 γρ  αμμωνία 
½ κ.γ. αλάτι


ΕΚΤΕΛΣΗ :
  • Βγάζουμε  'όλα  τα  υλικά  από  το  ψυγείο  να  έρθουν  σε  θερμοκρασία   δωματίου  .
  • Χτυπάμε  πρώτα το βούτυρο με τη ζάχαρη πολύ καλά. με  το  μίξερ
  • Προσθέτουμε τα αβγά ένα ένα και  συνεχίζουμε το χτύπημα .
  • Σε  ένα μπολ  προσθέτουμε στο την αμμωνία, προσοχή  θα  αφρίσει , το κρατάμε  πάνω από  το μπολ  με το  μείγμα βουτύρου και  ζάχαρης και  αυγών και συνεχίζουμε το χτύπημα ,το γάλα και το ξύσμα, τις  βανίλιες και το αλάτι  
  •  Σε άλλο μπολ ανακατεύουμε όλα τα στερεά υλικά  αλεύρι κοσκινισμένο,το αλάτι , το  μπέικιν πάουντερ.
  •  Ρίχνουμε σταδιακά το αλεύρι συνεχίζοντας το χτύπημα. Όταν η ζύμη βαρύνει κι αρχίζει να σφίγγει, σταματάτε το μίξερ και συνεχίζουμε το ζύμωμα με το χέρι. Προσθέτουμε  το αλεύρι μέχρι να κολλάει η ζύμη στα χέρια. ελαφρά
  • Η ζύμη δεν πρέπει να σφίξει πολύ, αλλά να είναι απαλή  και μαλακή, ίσα -ίσα  να  κολλάει  λίγο  στα  χέρια  μας.Την αφήνουμε  να  ξεκουραστεί  για  30 λεπτά , θα σφίξει όσο πρέπει.
  • Χωρίζουμε  την ζύμη  σε μικρά μπαλάκια  των  30-40  γρ  και  πλάθουμε τα κουλουράκια στα σχήματα που θέλουμε και τα ψήνουμε στους 180° για 10' -20', ανάλογα με το μέγεθος.
  •  Αλείφουμε τα πασχαλινά κουλουράκια με χτυπημένο κρόκο αυγού που  έχουμε διαλύσει  με λίγο γάλα για να γυαλίσουν και να πάρουν ωραίο χρυσαφένιο χρώμα. 
  • Ψήνουμε  στους 200 βαθμούς C για 15-20 λεπτά μέχρι να φουσκώσουν και να ροδίσουν. Έτοιμα.


Και καλή μας όρεξη !
Ως την επόμενη  φορά  που  θα  ετοιμάσουμε μια  συνταγή  με  ζυμαράκι  να περνάτε  καλά .   

Αν σας αρέσουν οι συνταγές μου μπορείτε  να με παρακολουθείτε και στη σελίδα Facebook    Πλάθω ζυμαρακια με τα δυο χεράκια για να βλέπετε  τις καινούριες συνταγές

Δεν υπάρχουν σχόλια: