Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου 2020

ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑ ΧΟΡΤΟΤΥΡΟΠΙΤΑ

 




Η Βασιλόπιτα μας ....  πίτα Χορτόπιτα !!  
Μια πίτα που την φτιάχνει ακόμα η μαμά μου ανήμερα της Πρωτοχρονιάς ....  
Από μικρή θυμάμαι ετοίμαζε τα 12 φύλλα όσα και οι 12 απόστολοι της εκκλησίας μας,από την παραμονή και τα έψηνε στην ξυλόσομπα μας,πρώτα από την μια μεριά του φύλλου και έπειτα από την άλλη τόσο ώστε να βγάλουν φουσκάλες .
Τα έβαζε ένα πάνω στο άλλο καλά σκεπασμένα με ένα καθαρό τραπεζομαντιλο .Κράταγε άψητα μόνο 3_4 ( για να τα βάλει στο πρώτο φυλλο κάτω και πάνω στο ταψί ..για να είναι όμορφο και να μπορει να κόψει όμορφα κομμάτια την βασιλόπιτα μας.. ) ανήμερα έφτιαχνε την έφτιαχνε και την έψηνε και την κόβαμε στο μεσημεριάτικο εορταστικό τραπέζι μας !!
Μεγάλωσα περιμένοντας αυτή τη μέρα για να δω τη μανούλα μου να φέρνει στο τραπέζι την παραδοσιακή βασιλόπιτα με τα  σημάδια.
Εκρυβε στην πίτα μας ..Το φλουρί για τα οικονομικά της οικογένειας,το κλαδί  ..ένα κομμάτι ξύλο από τα ξεραμένο πια κλήμα ..για  τα χωράφια ..
Εμείς στην οικογενεια μας καλιεργουσε ο μπαμπάς μου αμπέλια,το ξεραμένο χόρτο 
άχυρο για τα προβατάκια και τα άλογα και τις αγελάδες....τα σημάδια συμβόλιζαν την καλή υγεία και παραγωγή των ζωντανών της οικογένειας.
Την ίδια προσμονή έχουν τώρα και τα δικά μου παιδιά.
Καθε χρόνο περίμενα την πίτα της μαμάς μου που ήταν η πιο  νόστιμη πίτα.
Συνεχίζοντας την παράδοση αυτή φτιάχνω και εγώ την πίτα και θα την κόβουμε την παραμονή .
Ελπιζω κάποια στιγμή να το κάνουν και τα παιδιά μου.. να συνεχίσουν την παράδοση στο δικό τους  σπίτι 🏡.
Καλή χρονιά σε όλους.

Για την συνταγή δείτε Εδώ 
Στο χρωματιστό ζυμαράκι έχω βάλει λίγο ζουμί από παντζάρια που είχα βρασμένα ... Η μαμά μου δεν την έκοβε την πίτα ..πριν το ψήσιμο ..την έκοβε ανήμερα της Πρωτοχρονιάς ..έκανα πρώτα ένα σταυρό ..έκοβε αντινωτά έπειτα ..ένα για τον χριστουλη,ένα για την Παναγία ..και για κάθε άτομο της οικογένειας.....










   


Χρόνια πολλά και καλή πρωτοχρονιά με πάνω από όλα υγεία-ευτυχία-αγάπη και χαρά στο σπιτικό σας !!!
   Καλά να περάσετε με τις οικογένειες σας !!

Ως την επόμενη  φορά  που  θα ετοιμάσουμε μια συνταγή με ζυμαράκι να περνάτε καλά .
Αν σας αρέσουν οι συνταγές μου μπορείτε να με παρακολουθείτε και στη σελίδα Facebook    Πλάθω ζυμαράκια με τα δυο χεράκια για να βλέπετε  τις καινούριες συνταγές

2 σχόλια:

Unknown είπε...

Καλή χρονιά εύχομαι σε σένα και στην οικογένειά σου
Με τον ίδιο τρόπο έκανε και η μητέρα μου την βασιλόπιτα με μόνη διαφορά αντί για χόρτα έβαζε ψιλοκομμένο χωριάτικο κοτόπουλο ,αβγά και φέτα τυρί ...και ραντιζε τα φύλλα από τον ζωμό της κότας .
Τον υπόλοιπο μας τον έκανε κοτόσουπα με ρύζι να συνοδέψει την πίτα μας....και έψηνε και αρνάκι πάνω σε κληματόβεργες στην σόμπα Μασίνα για να ολοκληρώσει το τραπέζι του νέου χρόνου!!.Εμείς αντί για άχυρο βάζαμε ένα κλαδάκι βασιλικό για να μοσχοβολα η χρόνια !!

plathozymarakiablogspot.com είπε...

Καλη χρονια με υγεία και σε σας και την οικογενεια σας !!Χαίρομαι που σας ξύπνησα αναμνήσεις της Πρωτοχρονιάς των παιδικων σας χρονων .