Πέμπτη 13 Απριλίου 2023

ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΚΟΥΛΟΥΡΙΑ ΜΕ ΚΕΦΙΡ




Aλλη μια συνταγή για πασχαλινά κουλουράκια φέτος δεν έχει άρωμα γιαγιάς,ούτε ξεθάφτηκε από κάποιο παλιό μπλε τετράδιο συνταγών. Έχει όμως το δικό μου άρωμα και τη δική μου πινελιά, έχει κεφίρ  παλι που σας το έχω δείξει καιρό τώρα στις συνταγές μου ...

Μπαίνω λοιπόν στην κουζίνα μου και ανοίγω το ψυγείο μου και το μάτι μου πέφτει στο κεφίρ που λόγου νηστείας δεν καταναλώνετε ολόκληρη η ποσότητα...θα κάνω σκέφτομαι κουλουράκια φέτος με κεφίρ, ναι θα κάνω την αλλαγή στην δοκιμασμένη συνταγή μου  Κουλουράκια της συμπεθερας 2  αφαίρεσα αυγά και πρόσθεσα λάδι .

Κάθε χρόνο βλέπουμε διάφορα σχέδια για τα πασχαλινά κουλουράκια. Προσωπικά προτίμησα να δώσω στα κουλουράκια το κλασσικό τους παραδοσιακό σχήμα. Αν όμως θέλετε μπορούμε  να πειραματιστουμε με διάφορα σχέδια. Φροντίζουμε  όμως να χρησιμοποιήσουμε την ίδια ποσότητα ζύμης για κάθε κουλουράκι (35 γραμμάρια) ώστε να ψηθούν σωστά και ομοιόμορφα. Μπορεί να έχετε παρατηρήσει πως πλέον σε πολλές από τις συνταγές μου προτιμώ να χρησιμοποιώ κεφίρ ή ξινόγαλα αντί για γάλα. Και αυτό γιατί η χρήση κεφίρ προσθέτει επιπλέον γεύση στο τελικό αποτέλεσμα της κάθε συνταγής μου.Επιπλέον το κεφίρ έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες γεγονός που προσθέτει θρεπτικό όφελος στη συνταγή, κάνοντας την πιο υγιεινά με συνδιασμό του ελαιόλαδου ..

ΥΛΙΚΑ :

1 και 250 κιλού αλεύρι Μύλοι Γεωργανάδων για όλες τις χρήσεις περίπου ανάλογα το μέγεθος των αυγών
3 αυγά 
200 γρ. βούτυρο
100  ml ελαιόλαδο 
450 γρ ζάχαρη 
120 ml  χυμό  πορτοκάλι φρέσκο 
130 ml κεφίρ 
1 κουταλάκι γλυκού ξύσμα πορτοκαλιού
1/2 κουταλάκι γλυκού ξύσμα λεμόνι 
1 φακελάκι μπέικιν πάουντερ
2 βανίλιες -ζάχαρη με  άρωμα  πορτοκάλι
10 γρ  αμμωνία 
½ κ.γ. αλάτι


ΕΚΤΕΛΣΗ :
  • Βγάζουμε όλα  τα  υλικά  από  το  ψυγείο  να  έρθουν  σε  θερμοκρασία  δωματίου  .
  • Χτυπάμε πρώτα το βούτυρο και το λάδι  με τη ζάχαρη πολύ καλά. με το μίξερ


  • Προσθέτουμε τα αβγά ένα ένα και  συνεχίζουμε το χτύπημα .
  • Σε  ένα μπολ  προσθέτουμε στο,χυμό την αμμωνία, προσοχή  θα  αφρίσει , το κρατάμε  πάνω από  το μπολ με το  μείγμα βουτύρου και ζάχαρης και αυγών και συνεχίζουμε το χτύπημα ,το κεφίρ και το ξύσμα, τις  βανίλιες και το αλάτι  
  •  Σε άλλο μπολ ανακατεύουμε όλα τα στερεά υλικά  αλεύρι κοσκινισμένο,το αλάτι, το  μπέικιν πάουντερ.
  •  Ρίχνουμε σταδιακά το αλεύρι συνεχίζοντας το χτύπημα. Όταν η ζύμη βαρύνει κι αρχίζει να σφίγγει, σταματάτε το μίξερ και συνεχίζουμε το ζύμωμα με το χέρι. Προσθέτουμε  το αλεύρι μέχρι να κολλάει η ζύμη στα χέρια. ελαφρά
  • Η ζύμη δεν πρέπει να σφίξει πολύ, αλλά να είναι απαλή και μαλακή,ίσα -ίσα  να  κολλάει λίγο στα χέρια  μας.Την αφήνουμε  να  ξεκουραστεί  για  30 λεπτά,θα σφίξει όσο πρέπει.
  • Χωρίζουμε  την ζύμη  σε μικρά μπαλάκια  των  30-40  γρ  και  πλάθουμε τα κουλουράκια στα σχήματα που θέλουμε και τα ψήνουμε στους 180° για 10' -20', ανάλογα με το μέγεθος.
  •  Αλείφουμε τα πασχαλινά κουλουράκια με χτυπημένο κρόκο αυγού που έχουμε διαλύσει  με λίγο γάλα για να γυαλίσουν και να πάρουν ωραίο χρυσαφένιο χρώμα. 
  • Ψήνουμε  στους 200 βαθμούς C για 15-20 λεπτά μέχρι να φουσκώσουν και να ροδίσουν. Έτοιμα.




Καλή Ανάσταση με υγεία .Καλό  Πάσχα 

Μείνετε συντονισμένοι.................
Ως την επόμενη φορά που θα ετοιμάσουμε μια συνταγή με ζυμαράκι να περνάτε καλά.
Αν σας αρέσουν οι συνταγές μου μπορείτε να με παρακολουθείτε και στη σελίδα Facebook  
 Πλάθω ζυμαρακια με τα δυο χεράκια για να βλέπετε τις καινούριες συνταγές

Δεν υπάρχουν σχόλια: