Δευτέρα 25 Δεκεμβρίου 2023

ΚΟΥΡΑΠΙΕΔΕΣ ΤΗΣ ΜΑΜΑΣ ΜΟΥ .....

Τελικά τα Χριστούγεννα 🎄 φέτος είμαι με την ψυχή στο στόμα και τα πόδια στην πλάτη....κατάφερα και εφτιαξα και πάλι φέτος τους κουραμπιέδες μου (δεν ξέρω αν προλαβαίνω για μελομακάρονα) και μύρισε το σπίτιμας 🏠  βούτυρο και καβουρδισμένο αμύγδαλο.

Η συνταγή είναι της μητέρας μου. Ήταν μυστική...όμως σας την έδωσα και την δοκιμάσατε πριν πολλά χρόνια Οι κουραμπιέδες της μαμάς μου 

Πάμε πάλι να σας δώσω μια σύντομη περιγραφή λοιπόν για να πάρετε μια πρώτη ιδέα: Είναι βουτυράτοι από το ολοφρεσκο βούτυρο που προμηθευτηκα από το τοπικό τυροκομείο της περιοχής μου,τόσο όσο πρέπει, με ιδιαίτερο άρωμα, τραγανοί και τριφτοί, άγλυκοι και η πασπαλισμένη ζάχαρη άχνη που τους περιβάλλει έρχεται να καλύψει το κενό της ημίγλυκης ζύμης, μυρωδάτοι και  σούπερ αμυγδαλωτοί στην κάθε μας μπουκιά .

Θέλουν 15 λεπτά χτύπημα στο μίξερ (βούτυρο με ζάχαρη) και από κει και πέρα είναι απλά τα πράγματα. 

Δοκιμάστε τους. Προλαβαίνετε κι εσείς.

Σας αφήνω πάω στην κουζίνα μου να τους ετοιμάσω  🥣....είναι πολύ αργά και θα με πάρουν τα μεσάνυχτα ....🌃🌠🌌






ΥΛΙΚΑ :

250 γρ.φυτίνη ή λάδι (εγώ έβαλα ελαιόλαδο και μισό φυτίνη )

250 γρ βούτυρο μαλακό αγελάδος
250 γρ. βούτυρο αιγοπρόβειο (εγώ έβαλα φρέσκο από τοπικό τυροκομείο της περιοχής όλο άρωμα )
2 κρόκους αυγού σε θερμοκρασία δωματίου 
300 γρ.αμύγδαλα καβουρδισμένα και αποφλοιωμένα ή και με την φλούδα τους βγαίνουν πιο νόστιμα τα κουραμπιέδες μας,κομμένα με το χέρι μικρά κομμάτια
1 ποτηράκι κρασιού άχνη ζάχαρη
1 ποτηράκι κρασιού λικέρ ή τσίπουρο χωρίς γλυκάνισο 
2 βανίλιες
1 φακελάκι μπέικιν πάουντερ
1 και 3/4  κιλού αλεύρι για όλες της χρήσεις ( 1700γρ ),ίσως και περισσότερο ανάλογα το αλεύρι μας πάντα 

ΕΚΤΕΛΕΣΗ:
  •  Βγαζουμε τα υλικά μας στον πάγκο της κουζίνας μας για 1-2 ώρες να έρθουν σε θερμοκρασία και να μαλακώσουν τα βούτυρα 
  • Χτυπάμε τα 3 είδη βουτύρου, πολύ καλά ώσπου να γίνει άσπρο (καλύτερα με το χέρι έτσι λέει η μαμά μου, μια και παλιά δεν είχαν  μίξερ εγώ τα χτυπάω με το μίξερ για 10_15 λεπτά μέχρι να ασπρίσουν ). Έπειτα προσθέτουμε τη ζάχαρη  άχνη, τους κρόκους,το λικέρ,τις βανίλιες και τα αμύγδαλα. Τα αμύγδαλα να είναι ασπρισμένα και αν θέλουμε τα καβουρδίζουμε λιγάκι( σε φούρνο αναμμένο στους 150 βαθμούς για 5 λεπτά και να έχουν κρυώσει καλά )
  • Ανακατεύουμε με  τα  χέρια λίγο ακόμα να  ενωθούν  όλα.Προσθέτουμε σιγά σιγά το αλεύρι κοσκινισμένο.Ίσως να μην πάρει ρίχνουμε σιγά _σιγά ώστε μέχρι να μη σηκώνει άλλο η ζύμη,να γίνει μαλακια και ελαστική σαν πλαστελίνη.
  •  Πλάθουμε τους κουραμπιέδες και τους  τοποθετούμε σε αντικολλητικό χαρτί και  τους ψήνουμε στους 180-200 βαθμούς ανάλογα το  φούρνο μας πόσο δυνατός είναι για 25-30', μέχρι να ροδίσουν ελαφρώς,δεν τους ψήνουμε πολύ γιατί θα  σκληρύνουν.
  • Τους βγάζουμε από το φούρνο και τους πασπαλίζουμε αφού  κρυώσουν καλά  με άχνη ζάχαρη.
  • Το μυστικό είναι στο χτύπημα, το βούτυρο πρέπει να χτυπηθεί πάρα πολύ καλά, να αφρατέψει και να ασπρίσει και στην άχνη προσθέτουμε και λίγο κορν φλάουρ 1-2  κουταλιές σούπας,βοηθάει στο να μην αποκτήσουν υγρασία. 
  •  Τα βούτυρα πρέπει να έχουν θερμοκρασία δωματίου






Καλά Χριστούγεννα με υγεία ,αγάπη ,ευτυχία 

Ως την επόμενη φορά που θα  ετοιμάσουμε μια  συνταγή με ζυμαράκι να περνάτε καλά .   

 Αν σας αρέσουν οι συνταγές μου μπορείτε  να με παρακολουθείτε και στη σελίδα Facebook   Πλάθω ζυμαράκια με τα δυο χεράκια για να βλέπετε  τις καινούριες συνταγές

Δεν υπάρχουν σχόλια: