Κυριακή 31 Δεκεμβρίου 2023

ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑ ΚΙΜΑΔΟΠΙΤΑ ΜΕ ΠΡΑΣΑ 2024

 

Δεν θα μπορούσα να μην έχω στο blog μου για την παραδοσιακή μας βασιλόπιτα του 2024..μια βασιλόπιτα που την κόβει ο κύρης του σπιτιού μας ανήμερα της Πρωτοχρονιάς μια πίτα κιμά και πράσο. 


Η Βασιλόπιτα.. Πίτα βρεχτή με σπανάκι και πράσο μια πίτα που την φτιάχνει ακόμα η μαμά μου ανήμερα της Πρωτοχρονιάς.Εγώ εδώ και χρόνια φτιάχνω και μια κιμαδόπιτα με πράσο βασιλόπιτα με φλουρί επιθυμία των κοριτσιών μου να σημειώσω  ....  
Από μικρή θυμάμαι ετοίμαζε τα 12 φύλλα όσα και οι 12 απόστολοι της εκκλησίας μας, από την παραμονή και τα έψηνε στην ξυλόσομπα μας πρώτα από την μια μεριά του φύλλου και έπειτα από την άλλη τόσο ώστε να βγάλουν φουσκάλες .
Τα έβαζε το ένα πάνω στο άλλο καλά σκεπασμένα με ένα καθαρό τραπεζομάντηλο. Κράταγε άψητα μόνο 3_4  για να το βάλει στο πρώτο φύλλο κάτω και πάνω στο ταψί ..για να είναι όμορφο και να μπορεί να κόψει όμορφα κομμάτια την βασιλόπιτα μας..  
Ανήμερα την έφτιαχνε και την έψηνε και την έκοβε ο κύρης του σπιτιού ο μπαμπάς μου στο μεσημεριάνο εορταστικό τραπέζι μας !!
Μεγάλωσα περιμένοντας αυτή τη μέρα για να δω τη μανούλα μου να φέρνει στο τραπέζι την παραδοσιακή βασιλόπιτα με τα σημάδια. 
Έκρυβε στην πίτα μας ..Το φλουρί για τα οικονομικά της οικογένειας....το κλαδί ένα κομμάτι ξύλο από τα ξεραμένο πια κλήμα για τα χωράφια ..
Στην οικογένεια μας εμείς καλλιεργούσε ο μπαμπάς μου αμπέλια,το ξεραμένο χόρτο,
άχυρο για τα προβατάκια και τα άλογα και τις αγελάδες...τα σημάδια συμβόλιζαν την καλή υγεία και παραγωγή των ζωντανών της οικογένειας.
Και το ξύλο από ρόδια για το κουτί της καλής χρονιάς 
Φέτος ο κύρης του σπιτιού,του πατρικού μου σπιτιού θα λείπει,έγινε άγγελος και μας άφησε πήγε εκεί ψηλά με τους αγγέλους 😢😥😓
Την ίδια προσμονή έχουν τώρα και τα δικά μου παιδιά.
Κάθε χρόνο περίμενα την πίτα της μαμάς μου που ήταν η πιο νόστιμη πίτα.
Συνεχίζοντας την παράδοση αυτή φτιάχνω και εγώ την πίτα και θα την κόβουμε την παραμονή.
Ελπίζω κάποια στιγμή να το κάνουν και τα παιδιά μου.. να συνεχίσουν την παράδοση στο δικό τους  σπίτι 🏡.
Καλή χρονιά σε όλους.🎄🎄🎋🎆🎇✨🎄🎄
Φέτος  έφτιαξα και αυτή  την συνταγή δείτε  εδώ πως την έφτιαξε φέτος.   Κιμαδόπιτα με πράσο βασιλόπιτα 
 ... 
Η μαμά μου δεν την έκοβε την πίτα ,πριν το ψήσιμο ..την έκοβε ανήμερα της Πρωτοχρονιάς ..έκανε πρώτα ένα σταυρό,έκοβε ακτινωτά έπειτα ,ένα για τον χριστούλη ,ένα για την Παναγία και για κάθε άτομο της οικογένειας.....

Στο χρωματιστό ζυμαρακι έχω βάλει λίγο ζουμί από παντζάρια που είχα βρασμένα ή λίγο κακάο άγλυκο ή γλυκιά πάπρικα



 

Χρόνια πολλά και καλή πρωτοχρονιά με πάνω από όλα υγεία-ευτυχία-αγάπη και χαρά στο σπιτικό σας !!!
   Καλά να περάσετε με τις οικογένειες σας !!

Ως την επόμενη φορά που θα ετοιμάσουμε μια συνταγή με ζυμαράκι να περνάτε καλά .
Αν σας αρέσουν οι συνταγές μου μπορείτε να με παρακολουθείτε και στη σελίδα Facebook Πλάθω ζυμαράκια με τα δυο χεράκια για να βλέπετε τις καινούριες συνταγές

Δεν υπάρχουν σχόλια: