Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2020

ΚΟΛΟΚΥΘΑ ΓΛΥΚΟ ΤΟΥ ΚΟΥΤΑΛΙΟΥ

 Είμαστε πάλι εδώ με μια συνταγή όχι με το αγαπημένο μου ζυμαράκι. αυτή την φορά. 
Η συνταγή που φιλοξενώ στον blog  μου και  σήμερα είναι μια πολύ καλής και αγαπημένη φίλης που γνώρισα στο FB..μια υπέροχη μαγείρισσα ..αλλά και άνθρωπος ..την συμπάθησα από την πρώτη στιγμή της γνωριμίας μας ..
Το γλυκό αυτό το αγαπώ .έχω υπέροχες αναμνήσεις από την μαμά μου και την αδερφή μου  στο χωριό που μεγάλωσα να το φτιάχνουν ..
Δανείστηκα την συνταγή από http://www.dolmadaki.gr/ και τις υπέροχες φωτογραφίες της Δάφνης  .. από την σελίδα της στο FB  εκεί θα βρείτε υπέροχα εδέσματα .. εγώ ομολογώ την θαυμάζω .. πάμε λοιπόν να δούμε την συνταγή με τις φωτογραφίες της Δάφνη Λεμονάκη


Είναι ένα γλυκό μπελαλίδικο ..έτσι το λέει ηαδερφή μου που το φτιάχνει..εδώ το ετοιμάζει ..οι φωτογραφίες είναι δικές της ..και έχει και πολύ καλό βοηθώ 

ΥΛΙΚΑ:
1 κιλό κολοκύθα 
1 κιλό ζάχαρη
Ασβέστης 3-4 κουταλιές σούπας 
Φύλλα αρμπαρόριζας  ή βανίλιες 
3 ποτήρια νερό
Χυμό  1/2 λεμονιού 

 ΕΚΤΕΛΕΣΗ:

  1. Κόβουμε την κολοκύθα στη μέση και την χωρίζουμε σε φέτες, όχι πολύ λεπτές. Την ξεφλουδίζουμε και καθαρίζουμε τα σπόρια .Κόβουμε σε κομμάτια και με το μαχαίρι τα διορθώνουμε να έχουν ομοιόμορφο σχήμα.
Εδώ η φίλη μου τα έκοψες με το πίλερ φλίδες και τις τύλιξε σε ρολάκια και τις στεραίωσε με οδοντογλυφίδα  όπως θα δείτε και τις φωτογραφίες 
(δεν πετάμε ότι περισσεύει.... το μαζεύουμε κ το κάνουμε μαρμελάδα ή κεικ)
   2. Σε μια μεγάλη λεκάνη βάζουμε νερό και διαλύουμε τον ασβέστη. Ρίχνουμε μέσα τα κομμάτια της κολοκύθας και τα αφήνουμε για 3-4 ώρες ανακατεύοντας  κατά διαστήματα.
3. Αφού έχουν περάσει οι ώρες, τα στραγγίζουμε και τα ξεπλένουμε με άφθονο νερό πολύ καλά αρκετές φορές μέχρι να φύγει ο ασβέστης. Ρίχνουμε τα κομμάτια σε μια κατσαρόλα με νερό και βράζουμε για 30 λεπτά. Αδειάζουμε το νερό, προσθέτουμε άλλο και ξαναβράζουμε για 10 λεπτά. Επαναλαμβάνουμε άλλη μια φορά {σύνολο 3 αλλαγές νερού και 3 βρασίματα} τα στραγγίζουμε και ξεπλένουμε. Τρυπάμε με ένα ξυλάκι από σουβλάκια τα κομμάτια από τη μια πλευρά για να μπορέσουν να ρουφήξουν το σιρόπι.

* Αν έχετε πορτοκαλί κολοκύθα αρκεί ένα βράσιμο για 15 λεπτά γιατί είναι μαλακή από μόνη της σε σχέση με την άσπρη. απλά ξεπλύνετε αρκετά νερά τον ασβέστη

4.  Σε μια κατσαρόλα βάζουμε τη ζάχαρη και το νερό να βράσουν. Για 1 κιλό κολοκύθα έβαλα 1 κιλό ζάχαρη και 3 ποτήρια νερό. Ρίχνουμε την κολοκύθα και βράζουμε μέχρι να μαλακώσει. Ρίχνουμε το χυμό λεμονιού και τα φύλλα αρμπαρόριζας

 5. Αν έχουν μαλακώσει τα κομμάτια τα αφαιρούμε και δένουμε το σιρόπι. Τα ξαναρίχνουμε μέσα στο σιρόπι και αφήνουμε το γλυκό όλο το βράδυ. Την επόμενη μέρα το βράζουμε για 15 λεπτά και αν χρειαστεί προσθέτουμε νερό {αν έχει ΄δέσει΄ αρκετά το σιρόπι}
6. Μοιράζουμε το γλυκό σε αποστειρωμένα βάζα και τα κλείνουμε καλά.

*Μπορούμε τα κομμάτια να τα κόψουμε και σε μπαλίτσες ή και σε αρίδες σαν σπιράλ ή ακόμα και με τον τρίφτη  τον χοντρό όπως το κυδώνι .

Η συνταγή είναι  από το  Αγάπαμε αν... DOLMAS   έχει και  βιντεάκι στο  youtube



 Εδώ η φίλη μου έχει και ένα άλλο ακόμα χάρισμα  ζωγραφίζει ......,,,φίλη μου Δάφνη  ένα έχω να σου  πω σε θαυμάζω .. 
Δείτε κολοκύθα  ...XXL μέγεθος.  Η άμαξα της Σταχτοπουτας ....από τον μπαξέ της αδερφής μου ....μπράβο και του χρόνου αδερφούλα.  Την ίδια και καλύτερη παραγωγή ..☺️❤️


Καλή επιτυχία!!
  • Ως  την επόμενη  φορά  που  θα  ετοιμάσουμε  μια  συνταγή  με ζυμαράκι να περνάτε  καλά .   
  • Αν σας αρέσουν οι συνταγές μου μπορείτε  να με παρακολουθείτε και στη σελίδα Facebook    Πλάθω ζυμαρακια με τα δυο χεράκια για να βλέπετε  τις καινούριες συνταγή       Και   καλή  μας   όρεξη !!
      

Δεν υπάρχουν σχόλια: