Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2020

ΓΛΥΚΟ ΚΟΛΟΚΥΘΑ ΤΗΣ ΕΥΓΕΝΕΙΑΣ






Εδώ το γλυκό είναι αποκλειστικά φτιαγμένο από τα χρυσά χεράκια της αδερφής  μου 

Όλο το καλοκαίρι η αδερφή μου με  το άντρα της  καλλιεργούσαν  στο μπαξέ τους διάφορα λαχανικά φυσικά  και κολοκύθες για γλυκό ,πραγματικά μεγάλωσαν τόσο σαν την κολοκύθα της σταχτοπούτας  που έγινε  άμαξα. Όταν τις είδα ξετρελλάθηκα ..της ζήτησα  να  μου δώσει για  να  φτιάξω και εγώ το δικό γλυκάκι φέτος. Τις κομμάτιασε μαζί με δύο πολύ δυνατά  χέρια που είχε για  βοήθεια ..μου έφερε και το δικό μου μερίδιο αφού πρώτα  το έβαλε για μερικές ώρες στον ασβέστη και το ξέπλυνε καλά ,,μιας και εγώ εδώ που μένω είναι δύσκολο να βρω...Σε ευχαριστώ πολύ αδερφούλα μου .💓 

ΥΛΙΚΑ:

2 κιλά κολοκύθα 
2 κιλά και 600 γρ ζάχαρη
Ασβέστης 3-4 κουταλιές σούπας 
Φύλλα αρμπαρόριζας
4 βανίλιες 
6 κούπες νερό  (250 ml η κάθε κούπα )
Χυμό από 2 λεμόνια 
1 ξύλο κανέλας
αμύγδαλα (προαιρετικά)

 ΕΚΤΕΛΕΣΗ:

  1. Κόβουμε την κολοκύθα στη μέση και την χωρίζουμε σε φέτες, όχι πολύ λεπτές. Την ξεφλουδίζουμε και καθαρίζουμε τα σπόρια .Κόβουμε σε κομμάτια και με το μαχαίρι τα διορθώνουμε να έχουν ομοιόμορφο σχήμα.
Εδώ η αδερφή μου(είχε και 2 πολύ καλά και δυνατά χέρια  για βοήθεια )τα έκοψε με το ειδικό εργαλείο  για αρίδα και για μπίλιες (δεν πετάμε ότι περισσεύει.... το μαζεύουμε κ το κάνουμε μαρμελάδα ή κεικ) και  μου έδωσε και σε μένα το δικό μου μερίδιο
   2. Σε μια μεγάλη λεκάνη βάζουμε νερό και διαλύουμε τον ασβέστη. Ρίχνουμε μέσα τα κομμάτια της κολοκύθας και τα αφήνουμε για 7-8 ώρες ανακατεύοντας κατά διαστήματα.
3. Αφού έχουν περάσει οι ώρες, τα στραγγίζουμε και τα ξεπλένουμε με άφθονο νερό πολύ καλά αρκετές φορές μέχρι να φύγει ο ασβέστης. Ρίχνουμε τα κομμάτια σε μια κατσαρόλα με νερό και βράζουμε για 20 λεπτά. Αδειάζουμε το νερό, προσθέτουμε άλλο και ξαναβράζουμε για 10 λεπτά. Επαναλαμβάνουμε άλλη μια φορά {σύνολο 3 αλλαγές νερού και 3 βρασίματα} τα στραγγίζουμε και ξεπλένουμε. Τρυπάμε με ένα ξυλάκι από σουβλάκια τα κομμάτια από τη μια πλευρά για να μπορέσουν να ρουφήξουν το σιρόπι και τις αφήνουμε να στραγγιξουν  τα νερά τους 

* Αν έχετε πορτοκαλί κολοκύθα αρκεί ένα βράσιμο για 15 λεπτά γιατί είναι μαλακή από μόνη της σε σχέση με την άσπρη. απλά ξεπλύνετε αρκετά νερά τον ασβέστη

4.  Σε μια κατσαρόλα βάζουμε τη ζάχαρη και το νερό να βράσουν για  5 λεπτά . Ρίχνουμε την κολοκύθα και βράζουμε άλλα 5 λεπτά μέχρι να μαλακώσει. Ρίχνουμε το χυμό λεμονιού και τα φύλλα αρμπαρόριζας,αποσύρουμε την κατσαρόλα από την φωτιά και το αφήνουμε για 24 ώρες 

 5. Την επόμενη αν έχουν μαλακώσει τα κομμάτια τα αφαιρούμε με μια τρυπητή κουτάλα και  δένουμε το σιρόπι βραζοντάς το για 10-12 λεπτά μέχρι να δέσει ελαφρά το σιρόπι ,προσθέτουμε τις βανίλιες και την αρπαρόριζα και την κανέλα  και συνεχίζουμε το βράσιμο μέχρι να δέσει το σιρόπι και να μαλακώσει η κολοκύθα. Λίγο πριν το τέλος προσθέτουμε και το λεμόνι, λειτουργεί ώς συντηρητικό και αντισηπτικό 
*Αν  μας φανεί το σιρόπι πολύ νερουλό  αφαιρούμε τα κομμάτια πάλι και βράζουμε σε δυνατή φωτιά να πήξει ,και αν το γλυκό μας είναι ακόμα σκληρό (συμβαίνει μερικές φορές εξαρτάται πάντα από την κολοκύθα)προσθέτουμε λίγο νερό και ξαναβράζουμε 2-3 λεπτά 
 
6. Αφήνουμε να κρυώσει και  μοιράζουμε το γλυκό σε αποστειρωμένα βάζα και τα κλείνουμε καλά.

*Μπορούμε τα κομμάτια να τα κόψουμε και σε τετράγωνα κομμάτια και  σε μπαλίτσες ή και σε αρίδες σαν σπιράλ ή ακόμα και με τον τρίφτη  τον χοντρό όπως το κυδώνι .

Το γλυκό αυτό είναι της αδερφής μου , αποκλειστικά φτιαγμένο από τα χρυσά χερια της αδερφής μου 

Καλή επιτυχία!!
  • Ως  την επόμενη  φορά  που  θα  ετοιμάσουμε  μια  συνταγή  με ζυμαράκι να περνάτε  καλά .   
  • Αν σας αρέσουν οι συνταγές μου μπορείτε  να με παρακολουθείτε και στη σελίδα Facebook    Πλάθω ζυμαρακια με τα δυο χεράκια για να βλέπετε  τις καινούριες συνταγή       Και   καλή  μας   όρεξη !!
      

Δεν υπάρχουν σχόλια: