Δευτέρα 9 Μαρτίου 2015

Η ΣΠΑΝΑΚΟΤΣΟΥΚΝΙΔΟΠΙΤΑ ΤΗΣ ΜΑΜΑΣ ΜΟΥ (Λαχανιά )

Αυτή  η πίτα  λαχανια την λέμε στον τόπο που μεγάλωσα, είναι αποκλειστικά  από  τα χεράκια  της  μαμάς  μου ...  αχ  βρε  Μάνα    μου  σαν τις πίτες  σου  πουθενά ....
Αυτή  η πίτα  είναι αποκλειστικά  από  τα χεράκια  της  μαμάς  μου ...  αχ  βρε  Μάνα    μου  σαν τις πίτες  σου  πουθενά ....

Η  αγαπημένη μας πίτα  .. από τα παιδικά μας  χρόνια ....από  τα  χεράκια της μαμά  μου  ... τώρα  πια έμαθα  και εγώ  πια  να την φτιάχνω  ...  



ΥΛΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΥΜΗ 
  • 700γρ. αλεύρι για όλες της  χρήσεις
  • 1 κουταλάκι του  γλυκού όχι  γεμάτη αλάτι
  • 6  κουταλιές  σούπας λάδι
  • 2  κουταλιές  σούπας  ξύδι
  • χλιαρό νερό όσο πάρει
  • 3 γρ μαγιά ξερή 
  • νισεστέ για το άνοιγμα  τον φύλλων
 ΕΚΤΕΛΕΣΗ
  • Βάζουμε όλα τα υλικά σε ένα μπολ, ζυμώνουμε ρίχνοντας το  χλιαρό νερό όσο πάρει για να γίνει μια ζύμη αφράτη μαλακιά που να μην κολλά στα χέρια.    
  • Αφηνουμε την ζύμη να ξεκουραστεί για μια ώρα σχεδόν καλά σκεπασμένη 
  • Χωρίζουμε τη  ζύμη σε κομμάτια - μπαλάκια ανάλογα πόσα φύλλα χρειαζόμαστε από 6-8  φύλλα
  • Μετά κάνουμε μπαλάκια, τα βάζουμε σε ένα σκεύος λαδωμένο και τα αφήνουμε για 10_20λεπτά να ξεκουραστούν σε ζεστό μέρος   και τα ανοίγουμε μετά φύλλα με την βοήθεια του νισεστέ ανάλογα με το μέγεθος του ταψιού που θα χρησιμοποιήσουμε .
ΥΛΙΚΑ:
ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΜΙΣΗ:

1 κιλό σπανάκι καλά κομμένα και πλυμένα
5_7 χούφτες τσουκνίδες κομμένες και πλυμένες
(όσο πιο πολλές είναι οι τσουκνίδες τόσο πιο καλύτερη είναι η πίτα )
2-3 κουταλιές σούπας αλεύρι
1 κουταλάκι γλυκού αλάτι
200 γρ. ελαιόλαδο
μια χούφτα ρύζι Καρολίνα πλυμένο
2- 3 κουταλιές σούπας σουσάμι

ΕΚΤΕΛΕΣΗ
  • Έπειτα λαδώνουμε ένα μεγάλο ρηχό στρογγυλό ή τετράγωνο ταψί και ανοίγουμε το φύλλο με τον πλάστη.Παίρνουμε ένα- ένα μπαλάκι το λαδώνουμε λίγο με  τα χέρια  μας και το ακουμπάμε πάνω σε μια ξύλινη επιφάνεια πασπαλίζουμε με μπόλικο νισεστέ και αλεύρι μαζί και ανοίγουμε τα πρώτα  φύλλα, τα οποία πρέπει να περισσεύουν από την περίμετρο του ταψιού γύρω στα 5- 6 εκατοστά.  
  •  Όταν βάλουμε τα πρώτα 4 φύλλα, το κομμάτι που περισσεύει εκτός ταψιού το ραντίζουμε με ελαιόλαδο.
  • Ρίχνουμε αλάτι στα καθαρισμένα και πολύ καλά  πλυμένα χόρτα μας και τα δουλεύουμε με τα χέρια μας,πατώντας τα για να φύγουν τα υγρά. ρίχνουμε και το ρυζάκι μας και το αλευράκι μας, λίγο λαδάκι και τα ρίχνουμε μέσα στα φύλλα μας  αι πασπαλίζουμε περιμετρικά  με λίγη γέμιση και λίγο τυρί - φέτα στα φύλλα που περισσεύουν από το ταψί προαιρετικά πάνα  )

Εδώ η πίτα  είναι φτιαγμένη από τα δικά μου  τα χεράκια ....
  • Και συνεχίζουμε να ανοίγουμε με τα υπόλοιπα 2-3 φύλλα.
  • Βάζουμε τα 2 τελευταία φύλλα λαδώνουμε ελαφρά και μαζεύουμε το κοθοράκι μας, δηλαδή τα φύλλα που περισσεύουν τα στρουφίζουμε (στριφωγυρίζουμε ) και τα βάζουμε προς τα μέσα.
  • Την βρέχουμε με λίγο λαδάκι και λίγο νεράκι χτυπημένο σε  ένα μπολ με το πιρούνι και λίγο σουσάμι
 Εδώ η πίτα είναι από τα δικά μου χεράκια φτιαγμένη με σπιτική σφολιάτα από τα δικά μου τα χεράκια  .
  • Βάζουμε την σπανακό-τσουκνιδόπιτα στον φούρνο για 1 ώρα και 15 λεπτά στους 200 βαθμούς για μισή ώρα και μετά κατεβάζουμε την θερμοκρασία στους 170-180 να ψηθεί η πιτούλα μας ..





 
Εδώ η πίτα  είναι από τα δικά μου χεράκια 

Εδώ το ζυμάρι ζύμωσα στον αρτοπαρασκευαστη το βράδυ κατά τις 10 , το έβαλα σε σακούλα τροφίμων, το έκλεισα καλά αφού έβγαλα τον αέρα πρώτα. Το έβαλα  στο ψυγείο το άφησα όλη την νύχτα εκεί και το πρωί στις 9 το βρήκα  τούμπανο ..Tο άφησα 2 ώρες  σχεδόν να έρθει σε θερμοκρασία δωματίου .Το μοίρασα σε  κομμάτια ισόποσα και τα  λάδωσα με  καλαμποκέλαιο , τα άφησα άλλο ένα 20 λέπτο να  ξεκουραστούν ... Τα ανοιξα φύλλο  με  το πλάστη και  έφτιαξα μια υπέροχη σπανακόπιτα με τραγανό και πεντανόστιμο φύλλο .

Αυτή  η πίτα  είναι αποκλειστικά  από  τα χεράκια  της  μαμάς  μου ...  αχ  βρε  Μάνα  μου  σαν τις πίτες  σου  πουθενά ....
Ως την επόμενη φορά που θα ετοιμάσουμε μια συνταγή με ζυμαράκι να περνάτε καλά .   
Αν σας αρέσουν οι συνταγές μου μπορείτε να με παρακολουθείτε και στη σελίδα Facebook   Πλάθω ζυμαρακια με τα δυο χεράκια για να βλέπετε  τις καινούριες συνταγές!

Δεν υπάρχουν σχόλια: